cbwgrk

cbwgrk

۳۰ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ابداع ربات‌های به اندازه حشره!

fghwzp

 "آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی آمریکا" یا "دارپا" (DARPA) در نظر دارد ربات‌های بسیار کوچکی را برای فعالیت در محیط زیست ابداع کند.برنامه "شریمپ"(SHRIMP)، تلاشی برای ابداع ربات‌هایی به اندازه حشرات و جایگزین کردن آنها به جای ربات‌های بزرگی است که شاید تاثیر کمتری در محیط زیست داشته باشند.این سازمان، در جستجوی پیشنهاداتی برای ابداع ربات‌هایی است که وزن آنها کمتر از یک گرم و اندازه آنها کمتر از یک سانتی‌متر مکعب باشد. سپس، ربات‌ها در مجموعه مسابقاتی مشابه المپیک به رقابت می‌پردازند که رشته‌هایی از جمله پرش از مانع، صعود عمودی، پرتاب وزنه و وزنه‌برداری را شامل می‌شود.دکتر "رونالد پولکاویچ"(Ronald Polcawich)، مدیر برنامه دارپا و سرپرست برنامه شریمپ گفت: هدف این برنامه به طور کلی، نوآوری در مواد عملگر مکانیکی، مکانیسم‌های عملگر مکانیکی و سیستم‌های فشرده نیرو است. این رقابت، در پایان مرحله سوم برنامه شریمپ صورت می‌گیرد و زمان تعیین شده آن، سال 2010 است.

این رقابت، راهی برای ارزیابی فناوری‌های ابداع شده در این برنامه محسوب می‌شود.مقامات دارپا امیدوارند که با این کار، ابزاری برای استفاده در عملیات جستجو و نجات، امدادرسانی پس از فاجعه و بازرسی محیط‌های خطرناک ابداع شود. دارپا با در نظر داشتن این اهداف مهم، سرمایه‌گذاری بزرگی در این زمینه انجام داده است که مبلغ بودجه آن، به 32 میلیون دلار می‌رسد.پولکاویچ افزود: "وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا" در همه زمینه‌ها به علم رباتیک علاقه نشان می‌دهد. گسترش ربات‌های کوچک، به رقابت‌های منحصربه‌فرد میان آنان بستگی دارد. به طور کلی، برنامه شریمپ، بر نوآوری در مواد عملگر مکانیکی، مکانیسم‌های عملگر مکانیکی و سیستم‌های فشرده نیرو تمرکز دارد که عملکرد کنونی ربات را در فعالیت‌های پژوهشی محدود می‌سازند.
منبع
۳۱ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

هواوی آنر نوت ۱۰ با صفحه نمایش غول پیکر

zkyyku

با نزدیک‌تر شدن به رویداد معرفی آنر نوت 10، شایعات پیرامون این اسمارت فون هم با سرعت بالاتری منتشر می‌‌شوند.بعد از انتشار تصاویر منتسب به نسخه رولز رویس این گوشی، حالا “techtastic” عکس آن را در دنیای واقعی منتشر کرده است تا کاربران بیش از پیش با طراحی پرچمدار جدید آنر آشنا شوند. مطابق با تصاویر منتشرشده، آنر نوت 10 کوچکتر از نینتندو سوئیچ با نمایشگر 6.2 اینچی lcd است، اما به لطف حاشیه‌های پایین، از صفحه نمایش 6.9 اینچی آمولد بهره خواهد برد.برای درک بهتر از اندازه این گجت ها، سوئیچ با ابعاد 238.7 در 101.6 در 14 میلی‌متر تولید شده است. هواوی آنر نوت 10 ارتفاعی مشابه خواهد داشت، ولی عرض و ضخامت آن به مراتب کمتر خواهد بود چرا که ما با یک گوشی هوشمند رو به رو هستیم، نه یک کنسول بازی دستی.
هواوی آنر نوت 10 با صفحه نمایش غول پیکر
اگرچه این عکس‌ها فاقد اطلاعات سخت افزاری هستند، ولی با تکیه بر بنچمارک geekbench، ما به‌کارگیری تراشه کایرین 970، 6 گیگابایت رم و اندروید 8.1 اوریو را برای این گوشی پیش‌بینی می‌کنیم. پیش‌تر شایعه‌ای مبنی بر تجهیز آنر نوت 10 به یک باتری 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی منتشر شده بود که بعدها مشخص شد صحت ندارد. با این وجود، همانند آنر نوت 8، کاربران باید خود را برای یک باتری بزرگ با حداقل ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت آماده کنند.منبع
۳۰ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

روش ارسال آر.ان‌.ای پیامرسان به سلول‌ها

gsqybg

 نانوذرات پلیمری می‌توانند "آر.ان‌.ای پیام‌رسان"(mRNA) را به طور کارآمد در سلول‌های ریه، کبد و اندام‌های دیگر توزیع کنند.آر.ان‌.ای پیام‌رسان، گروه مهمی از RNA است که یک برنامه ژنتیکی را برای تولید محصول پروتئینی، کدگذاری می‌کند.آر.ان‌.ای پیام‌رسان برخلاف DNA، به طور دائم وارد ژنوم سلول نمی‌شود؛ بنابراین می‌توان از آن، برای تولید یک پروتئین درمانی موقت استفاده کرد. همچنین می‌توان آر.ان‌.ای پیام‌رسان را برای تولید پروتئین‌های اصلاح ژن که ژنوم سلول را تغییر می‌دهند و سپس ناپدید می‌شوند، به کار برد.از آنجا که مولکول‌های آر.ان‌.ای پیام‌رسان بسیار بزرگ هستند، پژوهشگران تا به امروز، روش‌های رساندن آنها به سلول را به سختی ابداع کرده‌اند و این کار، چالشی برای رساندن آران‌ای پیام‌رسان به اندام‌های خاصی از بدن بوده است.پژوهشگران "دانشگاه ام.آی.تی" (MIT)، روش جدیدی برای رساندن آران‌ای پیام‌رسان به سلول‌ها ابداع کرده‌اند. در این روش جدید، آر.ان‌.ای پیام‌رسان در پلیمرهایی موسوم به "آمینو- پولیستر"(amino-polyester)، قرار می‌گیرند."دنیل اندرسون"(Daniel Anderson)، استادیار دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه ام.آی.تی و از نویسندگان این پژوهش گفت: ظرفیت این فرمول‌ در رساندن ایمن و موثر آر.ان‌.ای پیام‌رسان، ما را شگفت‌زده کرد.

این پلیمرها، قابل تجزیه زیستی هستند و برخلاف بسیاری از پلیمرها، آسیب زیای به سلول‌ها نمی‌رسانند. پژوهشگران برای ایجاد این پلیمرها، از روشی استفاده کردند که امکان کنترل ویژگی‌های پلیمر مانند وزن مولکولی را فراهم می‌کند. این روش موجب می‌شود کیفیت پلیمرهای تولید شده هر دسته، مشابه باشد و این مشابهت، برای انتقال بالینی مهم است."کاپاسو پالمیرو"(Capasso Palmiero)، از پژوهشگران این پروژه گفت: توانایی کنترل وزن مولکولی و ویژگی‌های ماده، به ساخت نانوذراتی با کیفیت مشابه کمک می‌کند و میزان سمی بودن پلیمرها را کاهش می‌دهد.پژوهشگران در آزمایش این روش روی موش‌ها، چندین ذره را نشان دادند که می‌توانند آر.ان‌.ای پیام‌رسان را به طور موثر به سلول‌ها برسانند و سلول‌ها را به تولید پروتئین کدگذاری شده توسط آر.ان‌.ای پیام‌رسان ترغیب کنند.یافته‌های این پژوهش، بینش جدیدی را در مورد ویژگی‌های شیمیایی پلیمرها و تعامل آنها با بافت‌های گوناگون درون جانداری نشان می‌دهند. این نانوذرات پلیمری جدید، روش ساده‌ای برای رساندن آر.ان‌.ای پیام‌رسان در کاربردهای درمانی نشان می‌دهند.
منبع
۲۹ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

تشخیص زودهنگام بیماری‌ها ممکن می‌شود

bmjpyl

اهمیت این دستاورد، شناسایی و تشخیص سیگنال‌های بیماری قبل از مشاهده علائم در بدن است. مثلا با این روش می‌توان سرطان را بسیار زودتر از روش‌های رایج شناسایی کرد. از آنجایی‌که تشخیص زودهنگام هر نوع بیماری یعنی درمان سریع‌تر آن، پس این روش می‌تواند در دنیای پزشکی تحول عظیمی ایجاد کند.شبکه عصبی مصنوعی شامل روش‌های محاسباتی نوین برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده است. ایده اصلی این گونه شبکه‌ها تا حدودی الهام‌گرفته از شیوه کارکرد سیستم عصبی زیستی برای پردازش داده‌ها و اطلاعات به منظور یادگیری و ایجاد دانش است.هدف نهایی شبکه عصبی مصنوعی، تقلید از شبکه عصبی طبیعی است که در آن فعالیت طبیعی نورون‌ها به صورت لحظه‌ای درجهت بهبود عملکرد، تنظیم می‌شوند. در واقع یک شبکه عصبی طبیعی همیشه به دنبال بهترین الگوها و روش‌های محاسباتی است تا به کمک آن فرایند یادگیری بهتر انجام شود.اولین شبکه عصبی مصنوعی در سال 2011 در موسسه فناوری کالیفرنیا طراحی شد، این شبکه شامل چهار نورون بود که در مجموع چهار سیگنال ورودی را پردازش می‌کرد.شبکه عصبی جدید شامل 6 نورون است که در مجموع 100 سیگنال ورودی حاصل از مجموع فعالیت 225 مولکول DNA را پردازش می‌کند.

فرایند تشخیص مولکول‌ها و محاسبه لازم در شبکه عصبی با تعامل بین مولکول‌های سازنده DNA انجام می‌شود.شبکه عصبی مصنوعی دارای قوانین پیچیده اما دقیقی است مثلا یک رشته فاقد جفت DNA که با یک رشته نیمه آزاد DNA دیگر پیوند برقرار کرده به عنوان ورودی شبکه شناخته می‌شود.خروجی این شبکه نیز یک رشته DNA پیوند یافته است که در نهایت با تکمیل این زنجیره بر روی سایر زنجیره‌های ناقص DNA تعامل بین سلول‌ها را می‌سازد که وظیفه محاسبات سنگین را بر عهده دارد.لولی کیان، سازنده شبکه عصبی جدید گفت: کنترل هوش مصنوعی حاصل از فعالیت DNA در لوله‌های آزمایشگاهی با آنچه در فیلم‌های هالیوودی به نمایش گذاشته می‌شود، کاملا متفاوت است.وی در ادامه افزود: در واقع عملکرد هر نورون در این شبکه تحت تاثیر تجمع رشته‌های DNA است و تمام این اتفاقات در لوله‌های آزمایشگاهی رخ می‌دهد.محققان با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی موفق به تشخیص دست‌نوشته‌های مولکولی شدند که در مجموع این شبکه عصبی موفق به تشخیص 9 عدد شد که هر عدد در مجموع شامل 30 پیکسل مولکولی است.
منبع
۲۸ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

فیلم شگفت‌انگیز زمین از منظر فضا

cpgosj

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، در هفته‌ای که گذشت، "ریکی آرلوند"( Ricky Arnold) فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی، زمانی که با سرعت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مایل در ساعت در حال گردش در مدار بود، از زمین فیلم گرفت.

درابتدای این فیلم، این ایستگاه در بالای ایالت "سانفرانسیسکو" بوده و به سمت جنوب آمریکا در حال حرکت بوده است.

گفتنی است، این ایستگاه روزانه ۱۶ بار زمین را دور می‌زند و ۶ فضانورد در این ایستگاه مشغول به انجام تحقیقات علمی هستند.

تحقیقات علمی این دانشمندان نه‌تنها به نفع زندگی در زمین است، بلکه ما را کمک می‌کند که اعماق فضا را بررسی کنیم.

انتهای پیام

منبع
۲۷ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

هزینه سفر زیرمداری بلو اوریجین اعلام شد

lekimi

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت "بلو اوریجین" (Blue Origin) قصد دارد از سال آینده، سفرهای زیرمداری خود را به فضا آغاز کند.

پیشتر، "جف بزوس" (Jeff Bezos)، مالک شرکت "بلو اوریجین" اعلام کرده بود سفر این فضاپیمای شش سرنشین موسوم به "نیوشفرد" (New Shepard)، در سال 2018 صورت می‌گیرد.  

گفته شده که در این سفر، هزینه هر صندلی، بین 200 هزار تا 300 هزار دلار خواهد بود. متخصصان معتقدند هزینه تعیین شده بلیط، برای یک سفر فضایی، بالا نیست زیرا این گونه سفرها، برای شرکت‌های مربوط، میلیون‌ها دلار هزینه خواهند داشت.

قرار است این فضاپیما، شش مسافر را تا 62 مایل بالاتر از سطح زمین ببرد که هزینه آن برای شرکت، حدود 10 میلیون دلار خواهد بود.

در این فضاپیما، پنجره‌های بزرگی طراحی شده تا مسافران بتوانند به راحتی مناظر اطراف را ببینند. طی سال گذشته، بزوس، یک آدمک را به فضا فرستاد و مرتفع ترین آزمایش پرواز خود را انجام داد تا به ارتفاع مورد نظر خود برسد اما هنوز جزئیات زیادی از نخستین پرواز دارای سرنشین خود منتشر نکرده است.

احتمال دارد سرنشینان نخستین پرواز، کارکنان "بلو اوریجین" باشند تا ایمنی پرواز تضمین و اعتماد دیگر داوطلبان جلب شود.

انتهای پیام

منبع
۲۶ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

گوش سپردن به موسیقی آتشفشان برای پیش‌بینی فوران

به نقل از ساینس آلرت، یک گروه از محققان "موسسه ژئوفیزیک"(Instituto Geofisico) می‌گویند که به کمک اصوات فروصوتی که از آتشفشان "کوتوپاکسی" واقع در مرکز اکوادور منتشر می‌شود، قادر به نظارت و پیش‌بینی فوران‌های این آتشفشان هستند.

این مطالعه جدید نشان داد که آتشفشان "کوتوپاکسی" صداهای بسیار منحصر به فردی تولید می‌کند که دانشمندان می‌توانند از آنها برای نظارت بر این آتشفشان و تمام خطرات بالقوه آن استفاده کنند.

آمارها حاکی از آن است که فوران آتشفشانی در سال 2015 باعث شد که دهانه آتشفشان به شکل استوانه‌ای عمیق تغییر شکل دهد. زمانی که هوا در دیواره‌های این دهانه می‌پیچد، امواج صوتی ایجاد و موجب سر و صدای آتشفشان می‌شود.صدای آن شبیه به صدای فلوت بزرگی است که هوا با فشار از لوله‌های فلزی عبور می‌کند.

جف جانسون، یک دانشمند آتشفشان‌شناس از دانشگاه ایالتی بویزی در آیداهو آمریکا که نویسنده اصلی این مطالعه است، می‌گوید: این بزرگترین فلوت طبیعی است که تا به حال در سراسر دنیا به وجود آمده است.وی افزود: درک اینکه هر آتشفشان چگونه صحبت می‌کند برای پیش‌بینی وقایع آینده حیاتی است. هنگامی که شما متوجه شوید که یک آتشفشان چه می‌گوید، تغییر در صداها شما را به فکر فرو می‌برد که حتما تغییراتی در دهانه آتشفشان رخ داده است و این توجه ما را جلب می‌کند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که صداهای آتشفشان به طور قابل توجهی تحت تاثیر هندسه دهانه آتشفشان قرار دارند. آنها دریافتند که شناخت کامل از صدای هر یک از آتشفشان‌ها می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای به دانشمندان در نظارت بر این خطرات طبیعی با یک روش بهتر کمک کند.علاوه بر این، صداها می‌توانند با اعلام تغییرات به دانشمندان، آنها را از فوران احتمالی با خبر کنند و بدین ترتیب جان هزاران انسان نجات پیدا کند.

گوش دادن به امواج فروصوت آتشفشان‌ها می‌تواند علاوه بر کمک به پیش‌بینی خطر فوران احتمالی، دانشمندان را در نظارت از راه دور بر عمق ماگما یاری کند.

دیوید فی، آتشفشان‌شناس دانشگاه آلاسکا فیربنکس که با این مطالعه مرتبط نیست، می‌گوید: دانستن عمق دهانه برای دانشمندان بسیار مهم است. اگر سطح ماگما با عمق یکسان باشد و اگر با آب ارتباط برقرار کند، آنگاه می‌تواند یک خطر جدی ایجاد کند.

زمانی که آتشفشان کوتوپاکسی در اوت 2015 فوران کرد، محققان اکوادوری قبل از فوران متوجه صداهای عجیب و غریبی شدند که از دهانه بیرون می‌آمد. بنابراین نتیجه گرفتند که این صداها بازتاب یک خطر جدی هستند.

2323

منبع
۲۵ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

جاسوسی برخی برنامه‌های اندرویدی از گوشی‌های همراه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی پژوهشگران متوجه شده‌اند که برخی حفره‌های امنیتی در چندین برنامه اندرویدی، با شکستن حریم خصوصی کاربران و بدون اطلاع آنان، از فعالیت های گوشی، اسکرین شات و ویدئو می گیرند.

یکی از این برنامه‌ها GoPuff است که پس از بررسی فایل APK آن، پژوهشگران متوجه شدند که این برنامه از صفحه موبایل کاربران، ویدئو تهیه و برای دامنه شرکت سازنده، Appsee، ارسال می‌کند.

برنامه دیگر TestFairy است که بدون اطلاع کاربران اقدام به تهیه اسکرین شات می‌کند.

پژوهشگران همچنین برنامه ویرایش عکس PaintLab را مشاهده کردند که تصاویر را بدون اطلاع دادن به کاربران، برای پردازش به سرورهای خود ارسال می‌کند.

خطر اصلی در این گونه برنامه ها، استفاده توسعه دهندگان از کتابخانه های third party است، بدون آنکه اطلاع داشته باشند که این کتابخانه ها چه اطلاعاتی را جمع آوری می‌کنند.

پژوهشگران دانشگاه Northeastern تعداد 17 هزار و 260 برنامه از بازارهای برنامه های موبایلی همچون Google Play، AppChina، Mi.com و Anzhi را بررسی کرده و دریافتند که در عین حال درصد زیادی از برنامه ها از توانایی ضبط رسانه در گوشیهای تلفن همراه استفاده نمی کنند.

مطالعات پژوهشگران اثبات کرده است که چندین ریسک نقض حریم خصوصی در اکوسیستم برنامه های اندرویدی وجود دارد که بدون اطلاع یا اجازه کاربر، مجوزهای رسانه ای را افزایش می دهد و داده های تصویری را از طریق روش های غیر منتظره با افراد دیگر به اشتراک می گذارد.

پژوهشگران ترکیبی از تجزیه و تحلیل ایستا (بررسی کد بدون اجرای برنامه) و تجزیه و تحلیل پویا (تست و ارزیابی برنامه با اجرای داده ها در زمان واقعی) را روی برنامه ها انجام دادند تا جمع آوری و افشای رسانه ها مانند ویدئو یا تصاویر را کشف کنند.

این مشکل در برنامه های iOS نیز احتمالا وجود دارد اما هنوز پژوهشی انجام نشده است.

برای رهائی از این جاسوسی موبایلی ، کاربران باید به دسترسی های برنامه های اندرویدی توجه ویژه ای داشته باشند، به خصوص برنامه‌هایی که با اطلاعات حساس آنان سروکار دارند.

منبع
۲۴ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

دانستن زمان مرگ تنها با یک آزمایش!

محققان "دانشگاه ییل"(Yale University) در مقاله اخیرشان مدعی شده‌اند که آنها تنها با انجام یک آزمایش می‌توانند دریابند که یک فرد چند سال دیگر از عمرش باقی است.به گفته محققان نتایج آزمایشات آنها بسیار دقیق‌تر، عملی‌تر و آسان‌تر از هر مطالعه‌ای است که تا به امروز محققان دیگر ارائه داده‌اند."مورگان لوین"(Morgan Levine) پزشک آسیب‌شناس دانشگاه ییل گفت: هدف او شناسایی عوامل موثر بر پیری سلول است و بنابراین پزشکان می‌توانند به بیماران خود کمک کنند که طول عمر خود را با رژیم‌های غذایی مناسب و عادات ورزشی افزایش دهند. تقریبا اکثر افراد جوان یا میانسال، فکر می‌کنند که سالم هستند، اما همیشه اینطور نیست. این آزمایش می‌تواند بیماری افراد را دقیق شناسایی کند و بنابراین پیش از آنکه مشکلی برای آنها رخ دهد از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.وی در ادامه افزود: اساسا هدف این آزمایش تشخیص سنجش سن فیزیولوژیکی است، نه سن مولکولی. این سنجش به ما میزان تغییرات بدن افراد را نشان می‌دهد.

در این مطالعه محققان 9 نشانگر زیستی را مورد بررسی قرار دادند. محققان برای تعیین اینکه کدام نشانگرهای زیستی نقش مهمی دارند، 42 نشانگر زیستی مختلف را که در مجموعه داده‌های بزرگ "مرکز بهداشت ملی و بررسی آزمایشی تغذیه آمریکا" (NHANES) موجود بود مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.آنها 10 هزار نفر را بین سال‌های 1988 تا 1994، انتخاب کرده و عوامل بیماری آن‌ها را شناسایی کردند. سپس در سال‌های 1999 تا 2010 نیز حدود 11 هزار نفر دیگر را مورد بررسی قرار دادند.در نهایت، آنها از یک الگوریتم به نام "'elastic net mode " برای اندازه گیری میزان قدرت نشانگرهای زیستی که شامل شمارش گلبول‌های سفید و سطح پروتئین‌های حلقوی بود، استفاده کردند.گام بعدی محققان توسعه راه‌های بنیادی است که نشان دهند چگونه شیوه زندگی یک فرد می‌تواند بر سن بیولوژیکی آن فرد تاثیر بگذارد.
منبع
۲۳ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk

مقابله واتس‌اپ با خبر‌های جعلی

در شرایطی که بسیاری از دولت ها به شرکت های سازنده برنامه های گپ موبایلی و مدیران شبکه های اجتماعی برای مقابله با انتشار اخبار جعلی فشار می آورند، واتس اپ به فکر افتاده تا در این زمینه وارد عمل شود.واتس اپ به همین منظور در حال آزمایش قابلیت تازه ای است که به کاربران کمک می کند سایت های منتشر کننده اخبار جعلی را بشناسند و از آنها بازدید نکنند.قابلیت مذکور شناسایی لینک های مشکوک یا Suspicious Link Detection نام دارد و موجب تشخیص و شناسایی لینک هایی می شود که حاوی اخبار دروغین هستند و در سایت های غیرمعتبر میزبانی می شوند.واتس اپ خود با تحلیل اطلاعات موجود در این لینکها کاربر را از تعلق لینک ارسالی به سایتی غیرمعتبر و دروغ پرداز مطلع می کند. در ادامه خود کاربر تصمیم می گیرد که آیا به سایت یادشده مراجعه کند تا از این کار اجتناب کند.قابلیت Suspicious Link Detection به طور خودکار عمل می کند و خود واتس اپ لینک های ارسالی کاربران را اسکن کرده و در صورت غیرمعتبر بودن آنها را با برچسب Suspicious Link مشخص و متمایز می کند.به گفته واتس اپ خدمات جدید موجب انتقال هیچ گونه اطلاعاتی به سرورهای خارجی نمی شود و داده های خصوصی و حریم شخصی کاربران به علت ارائه این خدمات به خطر نمی افتد.
منبع
۲۱ تیر ۹۷ ، ۰۰:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
cbwgrk cbwgrk